Millennials sau „Generația Y” este formată din cei care au prins toate schimbările tehnologice și sociale din ultimele trei decenii. Au imortalizat cele mai frumoase momente cu aparatul clasic, cu film, și-au ascultat și urmărit idolii copilăriei pe casetă și DVD, dar s-au și adaptat rapid la SMART TV, plata cumpărăturilor cu amprenta, aplicațiile de divertisment online și cele de car sharing sau ride sharing.
Milenialii preferă să ceară mai degrabă sfaturi pe Google decât de la persoanele apropiate. Ei sunt noii, respectiv viitorii lideri în zona de business, care vin cu o abordare fresh, cu un alt set de valori, pentru care „time is money” este mai mult decât un slogan.
Reprezentanții Generației Y sunt născuți în perioada 1980-1995, deci au între 25 și 40 de ani și reprezintă un procent semnificativ al publicului care se orientează pentru achiziționarea unui apartament. Mulți dintre aceștia urmează să-și cumpere chiar primul imobil, în contextul în care au locuit până acum cu chirie ori sunt pe cale să-și întemeieze o familie.
Domeniul imobiliar, puternic influențat de millennials
Millennials au traversat schimbări importante la nivel social și politic. Exigențele lor sunt mult mai mari, ceea ce conferă automat și o altfel de dinamică domeniului imobiliar. Influența este explicabilă prin faptul că această generație reprezintă cel mai mare bazin de cumpărători. De exemplu, în Statele Unite ale Americii, 37% dintre persoanele care vor să-și cumpere o locuință fac parte din Generația Y, notează The Washington Post.
Prioritățile sunt altele pentru millennials. Sunt extrem de exigenți, nu sunt dispuși să facă compromisuri cu privire la anumitele disfuncționalități ale apartamentelor; nu doresc să o ia de la capăt cu renovarea și să facă schimbări majore. De asemenea, comunitatea din care vor urma să facă parte joacă un rol important în vederea deciziei. Așadar, „spune-mi cu cine te învecinezi ca să-ți spun cine ești” este o afirmație perfect validă pentru mileniali.
Spațiu și tehnologie
Pentru mileniali, zona și apartamentul ideal de locuit sunt cât mai tehnologizate – cu camere de supraveghere, termostat inteligent, lumini inteligente. De asemenea, milenialii vor să aibă acces cât mai rapid în zonele din oraș unde petrec cea mai mare parte a timpului.
Într-un oraș în care există acces la ride sharing, piste de bicicletă și linii de autobuz, înseamnă că metroul nu mai reprezintă o prioritate. De asemenea, spațiile exterioare joacă un rol determinant cu privire la alegerea noii locuințe. Acestea nu trebuie să fie neapărat foarte mari, dar ar fi bine să permită milenianului să-și scoată câinele la plimbare sau pur și simplu, să poată ieși la o gură de aer pentru câteva minute.
Deschidere mult mai mare pentru colaborarea cu specialiști în domeniul imobiliar
În ceea ce privește compartimentarea apartamentelor, lucrurile sunt destul de clare. Generația Y preferă un mediu de viață cât mai aerisit, deci mizează pe open space-uri în loc de pereți.
Pentru această generație este vorba despre spații deschise. Milenialii care au copii vor o zonă deschisă în care să aibă loc să se joace, ceea ce înseamnă că bucătăriile, sufrageriile și camerele de servit masa sunt conectate. Milenialii preferă designul modern, liniar, minimalist. Pentru ei predomină culorile neutre. E vorba despre simplitate, în special culori deschise, alb, gri deschis și crem.
Pe lângă schimbările cu privire la cerințele viitorului apartament, milenialii vin și cu o altfel de percepție față de serviciile profesionale din domeniul mobiliar. Încrederea față de agenții imobiliari este în creștere, motiv pentru care 89% dintre viitorii proprietari de imobile sunt deschiși să lucreze cu un broker, informează Real Estate Express.
#NordisNews